Friday, July 16, 2010

Pertemuan kerjasama GPTD Unisel dan JKKK Kg SGG

Tanjong Karang, 15 Julai 2010 - Aktivis GPTD Unisel, Sdri Hdariyani Kampun bersama Sdri Azliyana Zawani binti Azhar Sani telah menghadiri mesyuarat bersama pihak JKKK Kg Sg Gulang-Gulang (SGG) dan turut hadir Nazir Masjid, Ust. Mukhid Gandek. Pertemuan bermula selepas solat Isya' di Bilik Gerakan JKKK Kg. SGG. Mesyuarat dipengerusikan oleh Tn Hj Maskuri selaku Pengerusi JKKK Kg. SGG.

Agenda yang dibincangkan adalah berkaitan dengan program yang akan berlangsung iaitu Keluarga Angkat & Pemetaan Komuniti sebagai Bengkel Asas Sukarelawan (BEST) Tahap 1 untuk aktivis baru GPTD Unisel. Beberapa persetujuan bersama telah diputuskan dalam memastikan perjalanan program lancar. Program ini akan berlangsung pada 23-25 Julai 2010 dengan kerjasama Abim Tg Karang dan JKKK Kg SGG. Sasaran anak angkat yang dijangkakan adalah seramai 30 orang.

Dalam program Pemetaan Komuniti, aktivis GPTD Unisel akan dipertanggungjawabkan melakukan tinjauan lapangan di sekitar kampung. Dapatan yang diperolehi akan disalurkan kepada pihak masjid, JKKK dan Kerajaan Negeri Selangor agar tindakan lanjut dapat dilaksanakan pada masa hadapan. Pada sisi GPTD Unisel pula akan melihat kepada aspek khidmat pendidikan yang dapat dilakukan berdasarkan kepakaran displin ilmu mahasiswa di Unisel.

No comments:

Post a Comment


Related Posts with Thumbnails