Wednesday, October 13, 2010

Wacana Tokoh : Cheng Ho & Wali Songo

Bestari Jaya , 25 September / 16 Syawal - GPTD UNISEL dengan jayanya telah menganjurkan Wacana Tokoh : Cheng Ho dan Wali Songo dengan pengisian disampaikan oleh Saudara Muhammad Suhail Ahmad, Presiden GPTD dan Saudara Mohd Akmal Md Noor, mentor Grup Wali Songo.


Saudara Lee Shi Wei, Pengarah program tersebut berpuas hati dengan kesungguhan peserta yang hadir pada waktu itu kerana partispasi aktif peserta dalam sesi perbincangan dan persembahan sajak dan multimedia yang diselang seli dengan pembentangan tokoh berjalan lancar.

Program wacana ini tidaklah bertujuan mengupas sejarah kedua-dua tokoh terbabit tetapi mencetuskan semangat kembara bagi meneliti kejayaan mereka. Cetusan dibuat secara percambahan idea yang terbit daripada coretan sejarah lalu dikaitkan dengan situasi hari ini.

Rata-rata peserta kelihatan cukup bersemangat untuk meneladani tokoh-tokoh terbabit yang terbukti kejayaan mereka. Pendekatan GPTD yang mengajak para peserta menjejaki tokoh-tokoh ini untuk diteladani bagi melahirkan kepimpinan berwibawa dilihat mendapat sambutan baik. Adalah diharapkan kesungguhan peserta yang hadir akan berterusan selamanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails