Wednesday, October 27, 2010

Presiden PKPIM saran bertukar buah fikiran

Gombak, 27 Oktober 2010 - Grup Wali Songo berpeluang bertemu dengan Presiden PKPIM Pusat, Saudara Muhammad Faisal Abdul Aziz. Pertemuan ini penting bagi mendapatkan nasihat dan pesanan penting bagi mengetahui isu terkini gerakan mahasiswa di Malaysia. Pengalaman luas PKPIM dalam dakwah di peringkat nasional dan antarabangsa sangat memberi makna yang besar kepada aktivis GPTD.

Sdr. Faisal menyarankan agar diadakan pertemuan dengan rakan-rakan mahasiswa Islam di sana antaranya Himpunan Mahasiswa Islam (HMI) dan Persatuan Islam Indonesia (PII) yang merupakan badan gabungan Persatuan Pelajar Islam Asia Tenggara (PEPIAT). Kepemimpinan PKPIM telah diamanahkan sebagai Presiden dan Setiausaha Agung pada pemilihan yang lepas.

"Ambil peluang bertukar buah fikiran bersama mahasiswa Indonesia", kata Sdr Faisal kepada aktivis Grup Wali Songo. "Jika boleh ziarah ke Toko Buku dan dapatkan buku-buku yang sangat banyak dan berkualiti dengan harga yang murah", pesan beliau lagi. Turut dalam XPDC Wali Songo kali ini adalah dua orang Exco iaitu Sdri Raudhah dan Sdri Siti Nur Dalila.

No comments:

Post a Comment


Related Posts with Thumbnails