Monday, March 29, 2010

Aktivis bertemu di Santai Bersama Buku @PWTC

Kuala Lumpur, 28 Mac 2010 - Santai Bersama Buku di PWTC bersempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010 telah mengumpulkan aktivis GPTD dari seluruh negara. Selepas meninjau dan membeli buku-buku pilihan secara bebas, semua berkumpul di Medan Selera Putra berhampiran dengan Hotel Putra Pacific. Turut hadir adalah Mr. Lee, daripada Korea Selatan yang merupakan pelajar PhD di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi.

Pertemuan santai ini mengisi diskusi ilmiah dan membina ukhwah sesama aktivis. Beberapa buah buku cadangan sebagai bacaan wajib adalah Art of War oleh Sun Tzu. Buku ini telah dikupas oleh Sdr Afzan, Naib Presiden GPTD Pusat yang juga penggerak GPTD Kelantan dan Grup Generasi al-Fateh. Strategi peperangan oleh Sun Tzu sangat menarik dikaji dan diaplikasi dalam pelbagai bidang sama ada bisnes, pengurusan dan lain-lain. Sdr Suhail, Presiden GPTD meminta Grup Cheng Ho menjadikan Art of War sebahagian daripada kajian mereka.

Sdr. Najemuddin, Setiausaha Agung memperkenalkan koleksi tulisan Ustaz Wan Mohd Shaghir Abdullah iaitu Ulama Nusantara. Buku tersebut akan menjadi rujukan dan koleksi dalam Perpustakaan GPTD. Bagi grup yang membuat kajian berkaitan ulama boleh merujuk buku tersebut. Beberapa aktivis baru daripada Universiti Industri Selangor turut hadir memperkenalkan diri. Sdri. Wan Ritini Wan Ismail memaklumkan beberapa program semasa GPTD UNISEL serta menjemput mereka untuk hadir.

- Unit Media

Nota : Imbas Galeri GPTD


No comments:

Post a Comment


Related Posts with Thumbnails