Tuesday, November 24, 2009

35 serta bengkel penulisan di BH

Kuala Lumpur, 24 November 2009 - Seramai 35 peserta menyertai Bengkel penulisan berita dan rencana Berita Harian - Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), di Balai Berita, semalam dalam usaha memperkasakan lagi kemahiran dalam bidang penulisan.

Bengkel sehari yang julung kali diadakan oleh Abim dengan kerjasama Berita Harian itu disertai kakitangan, sukarelawan dan aktivis Abim dari seluruh negara serta dirasmikan Pengarang Kumpulan Berita Harian, Datuk Mior Kamarul Shahid.

Presiden Abim, Muhamad Razak Idris berkata, bengkel berkenaan diadakan bertujuan mendapatkan kepakaran daripada Berita Harian untuk melatih kumpulan wartawan Abim yang akan menjadi penggerak untuk penulisan berita dan rencana dalam penerbitan Abim.

“Bengkel yang bermula pada jam 9.30 pagi ini dibahagikan kepada dua aspek pembelajaran iaitu bahagian pertama membabitkan pendedahan mengenai teknik penulisan berita manakala bahagian kedua pula berkaitan teknik dan gaya penulisan rencana.

“Abim melihat penganjuran bengkel ini adalah sebagai kerjasama pintar antara Abim dan Berita Harian membabitkan belia serta dakwah, ” katanya.

Semua peserta mendapat sijil penyertaan yang disampaikan oleh Muhamad Razak.

Sumber : Bharian.com.my

Nota : Tiga orang aktivis GPTD UNISEL turut hadir mengikuti bengkel tersebut bagi tujuan melatih mereka dalam penulisan berita dan rencana.

No comments:

Post a Comment


Related Posts with Thumbnails